Bäst i test

Längst erfarenhet

Oslagbar service

0
Trampolinspecialisten kundvagnsikon
0 kr

Din varukorg

Töm
Summa:
varukorg: 0 kr
0

Ditt köp

Vad gäller när du handlar hos Trampolinspecialisten? Här hittar du information om leverans, distanshandel och köpvillkor.

Vad är Trygg e-handel?

Trygg e-handel

Trygg e-handel tillhandahåller en certifiering för företag som bedriver e-handel, och är ett initiativ från Svensk Digital Handel (SDH) och ett antal andra aktörer.

Certifieringen innebär att företaget uppfyller en lista på krav ämnade att säkerställa att du som kund kan känna dig trygg inför och efter ditt köp.

Trampolinspecialisten och Trygg e-handel

Varje anslutet företag har ett eget certifikat hos Trygg e-handel, vilket gör att du som kund alltid har möjlighet att se information om det företag du har att göra med. Naturligtvis är Trampolinspecialisten certifierade hos Trygg e-handel.

Information om Trampolinspecialisten kan du se antingen genom att föra muspekaren över symbolen överst till höger på sidan, eller genom att visa Trampolinspecialistens certifikat hos Trygg e-handel.

Upphämtning

Om du har möjlighet är du varmt välkommen att hämta dina produkter i vår butik i Täby/Arninge. Normalt finns det mesta i lager, men ring gärna och fråga efter lagerstatus. Lagerstatus kan du se på respektive produkts sida. Om din bil är en kombi eller halvkombi är det oftast inga problem att lasta studsmattan i bilen, så länge man kan fälla ett eller helst två baksäten.

I de flesta andra personbilar kan studsmattan lastas i bagageutrymmet om man öppnar alla lådor och lägger in del för del. Det är också möjligt att ta en del av emballagen på taket, men det är att rekommendera att använda sig av ett kraftigt takräcke. Planerar ni att ta det på taket, kom ihåg att ta med spännremmar!

Givetvis hjälper vår personal dig att lasta in studsmattan i bilen men fäll gärna alla säten innan du kommer hit så går lastningen snabbare.

Hemleverans

Vi erbjuder leverans samt montering inom Stockholmsområdet, mot en kostnad. Ring oss gärna en för prisuppgift.

Utanför Stockholmsområdet använder vi oss av DHL Express för leverans vilket vanligtvis tar två till fem arbetsdagar från lagd order. Produkter som finns i lager skickas senast nästa arbetsdag.

Inom Sverige tillämpar vi ett rabatterat enhetspris på 280 kronor per leverans (med vissa undantag) för studsmattor. Fraktkostnad framgår alltid på hemsidan när du tittar på din varukorg efter att du valt leveranssätt och i förekommande fall postnummer.

Vad innebär montering?

Monteringstjänsten stängd tills vidare

På grund av personalbrist har vi för närvarande tyvärr ingen möjlighet att hjälpa dig med monteringen av din nya studsmatta, men vi bistår mer än gärna med tips och bruksanvisningar.

Prislista

Allmänt

Här nedan följer information till dig som kund om sådant som kan vara bra att veta och som hjälper dig att vara trygg när du handlar hos oss, till exempel våra priser, betalsätt, leveranssätt, ångerrätt samt garantier och service. Trampolinspecialisten följer givetvis Konsumentköplagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Trampolinspecialisten AB ingår inte avtal med minderåriga utan målsmans godkännande.

Priser

Alla priser på sidan anges i SEK. I priserna ingår moms med 25 %. Om aktuell momssats ändras förbehåller vi oss rätten att justera priserna i motsvarande grad. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Betalning

När du handlar på trampolinspecialisten.se sker betalning via Klarna Checkout. Därmed kan du betala tryggt och säkert på det sätt som passar dig bäst, bland annat med kort, faktura, konto och banköverföring. För information om Klarna Checkouts villkor, klicka här.

Vid upphämtning i vår butik i Täby norr om Stockholm kan du betala med kort, banköverföring eller Swish.

Leverans och frakt

Du kan välja mellan att hämta ut varor på våra försäljningsställen eller få varorna hemskickade. Väljer du att få varor hemskickade skickas de antingen med Posten eller DHL beroende på kollistorlek. Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar. En fraktkostnad tillkommer som bestäms av kollins storlek och vikt. Denna kostnad framgår tydligt i varukorgen efter att du valt leveranssätt och i förekommande fall postnummer. Skulle förseningar i leveransen uppstå utan att vi meddelat dig om detta ber vi dig kontakta oss via telefon eller e-post. Vid sådana förseningar har du rätt att häva köpet utan kostnad.

Skickas försändelsen med Posten skickas en avi till dig med information om var du kan hämta ut paketet. För frakt med DHL gäller överenskommelse som träffas mellan er och DHL via telefon, varför vi behöver ditt telefonnummer vid beställning. Ett förslag skickas från DHL till er för leveranstid och skulle detta inte passa är det möjligt att ändra till en tidpunkt som passar er.

Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det bör du anmäla det genast på platsen. Har du hämtat ut och öppnat paketet och upptäcker skada så skickar du det tillbaka till oss. Tänk på att behålla emballaget.

Ångerrätt

Du har en generell lagstadgad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Produkten skall vara i säljbart skick. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan. Ta kontakt med oss på telefon (08-792 10 70) eller e-post (info@trampolinspecialisten.se) för att nyttja ångerrätten. Det går även bra att skicka brev till oss alternativt komma förbi butiken. Adressen är Trampolinspecialisten AB, Mätslingan 21a, 187 66 Täby. Är varan specialbeställd efter önskemål gäller inte ångerrätten.

Reklamation / Retur

Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för frakten. Hör av dig till oss och berätta varför du inte är nöjd per telefon eller e-post så skickar vi retursedel. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad, betalar vi tillbaka det belopp du betalat samt avgifter. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka avgifterna (detta beror på att avgifterna är desamma oavsett hur många varor man beställt). Vid retur står du för transportrisken.

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Ta kontakt med oss på telefon (08-792 10 70) eller e-post (info@trampolinspecialisten.se) för att få hjälp med reklamationen. Det går även bra att skicka brev till oss alternativt komma förbi butiken. Adressen är Trampolinspecialisten AB, Mätslingan 21a, 187 66 Täby.

Återbetalning

Önskar du som kund häva köpet måste du meddela oss detta snarast. Du har rätt till återbetalning av pengarna inom 30 dagar från den tidpunkt vi mottagit meddelandet. Vid fel på produkten har vi rätt att försöka åtgärda felet eller byta ut produkten. Eventuella fraktkostnader i samband med omleverans återbetalas inom 30 dagar från det att vi mottagit varan.

Garantier

Våra produkter har en garantitid på upp till tio år. Garantitiden varierar dock produkterna emellan och vi uppmanar att du kontrollerar detta själv på produktsidorna. Garantitiden finns även på kvittot.

Personuppgifter

När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden eller försäkringar. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning.

Personuppgiftsansvariga är vi Trampolinspecialisten AB, 556531-5537, Mätslingan 21a, 187 66 Täby, som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204). Behandling av uppgifterna kan ske av oss eller av någon av våra samarbetspartners. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund och informera om erbjudanden. Personuppgifterna behandlas också inom ramen för marknads- och kundanalyser som utgör underlag för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag.

För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.